Accounting - on the go!
Bolageriet förenklar företagsdrift genom smidig bokföring och administration. Upptäck hur vår tjänst 'Accounting on the go' kan stödja ditt företag.

Våra tjänster
Allmänt
Bolageriet erbjuder en fullservicelösning för redovisning till en lägre kostnad än de större byråerna, med samma omfattande tjänsteutbud. Genom vår användarvänliga webbapp, tillgänglig både på dator och mobil, kan du enkelt hantera hela företagets ekonomi. Vi säkerställer att alla tjänster följer aktuella lagar och regler och håller vårt system ständigt uppdaterat. Med vår kalenderfunktion har du alltid koll på kommande betalningar och ”Dina kommande händelser” och ”Dina senaste händelser” ger dig en snabb och tydlig överblick. Bolageriet reserverar alltid rätt belopp och skatter och erbjuder högsta säkerhet genom Bank-ID eller YubiKey (Yubico), så att din data är tryggt skyddad.
ACCOUNTING ON THE GO
Det ska inte vara krångligt eller jobbigt att driva eget företag. Bolageriet finns vid din sida för att se till att bokföring och administration alltid stämmer.
Läs mer nedan hur tjänsten, som vi har valt att kalla Accounting on the go, kan hjälpa dig i ditt företagande.
Allmänt
Bolageriet erbjuder en fullservicelösning för redovisning till en lägre kostnad än de större byråerna, med samma omfattande tjänsteutbud. Genom vår användarvänliga webbapp, tillgänglig både på dator och mobil, kan du enkelt hantera hela företagets ekonomi. Vi säkerställer att alla tjänster följer aktuella lagar och regler och håller vårt system ständigt uppdaterat. Med vår kalenderfunktion har du alltid koll på kommande betalningar och ”Dina kommande händelser” och ”Dina senaste händelser” ger dig en snabb och tydlig överblick. Bolageriet reserverar alltid rätt belopp och skatter och erbjuder högsta säkerhet genom Bank-ID eller YubiKey (Yubico), så att din data är tryggt skyddad.
Smart rådgivning direkt i plattformen
Vår smarta chatt ger dig möjlighet att ställa frågor om din verksamhet och få insikter i realtid. Fråga hur det går för ditt företag, få förslag på förbättringar och begär balansrapporter och resultatrapporter när du vill. Diskutera din verksamhets utveckling och få hjälp med att förstå nyckeltal och trender. Med chatten får du avancerade funktioner som hjälper dig optimera din verksamhet och fatta välgrundade beslut – dygnet runt, baserat på din egen data!
Professionell bokföring
Bolageriet erbjuder professionell bokföring och löpande redovisning som alltid följer gällande lagar och regler. Vårt system är kontinuerligt uppdaterat för att säkerställa att din bokföring sker korrekt och i enlighet med de senaste bestämmelserna. Med Bolageriet får du en trygg och effektiv redovisningspartner som ser till att alla dina ekonomiska transaktioner hanteras med precision och noggrannhet. Låt oss ta hand om din redovisning, så att du kan fokusera på att driva och utveckla din verksamhet utan att oroa dig för ekonomiska regeländringar.
Se vad som ska betalas – och när
Vår smarta kalenderfunktion ger dig full koll på framtida betalningar. I kalendern ser du tydligt vad som ska betalas och när, vilket hjälper dig att planera din ekonomi bättre och undvika onödiga avgifter eller förseningar. Kalendern uppdateras automatiskt med kommande utgifter och skatteinbetalningar, så att du alltid är förberedd. Ha full översikt över ditt företags ekonomi och undvik överraskningar med Bolageriets praktiska kalenderfunktion.
Översikt över det som hänt – och det som väntar
Funktionerna “Dina senaste händelser” och “Dina kommande händelser” ger tillsammans med vår kalender en fantastisk överblick över vad som händer i ditt företag. Med “Dina senaste händelser” får du snabbt en sammanfattning av alla viktiga transaktioner och förändringar som skett, medan “Dina kommande händelser” hjälper dig att planera för framtida betalningar och uppgifter. Denna kombination av funktioner ger dig en tydlig bild av företagets ekonomiska status och hjälper dig att hålla koll på allt som är viktigt. Ha full kontroll och känn dig trygg med Bolageriets smarta verktyg för övervakning och planering.
Full koll på skatter och reserverade pengar
Bolageriets tjänst ger dig en tydlig överblick över reserverade pengar, så att du alltid vet vilka medel som är dina och vilka som ska betalas till Skatteverket. En smart funktion som gör att du slipper oroa dig för felaktiga skattebetalningar eller oförutsedda utgifter – det är tydligt vad som är tillgängligt och vad som är reserverat för skatter och avgifter. Med Bolageriet får du trygghet och säkerhet i din ekonomihantering.

Din data är alltid skyddad
Säkerhet är högsta prioritet. Med BankID, YubiKey och avancerade säkerhetssystem skyddar vi din data mot obehörig åtkomst. Vi följer de högsta standarderna så att du alltid kan känna dig trygg.
Lönehantering
Komplett lönehantering – integrerat i din ekonomiplattform. Smidig hantering av avvikelser vid semester, VAB och sjukdom. Arbetsgivaravgifter, skatter och rapportering sköts automatiskt direkt till Skatteverket. Anställdas utlägg registreras enkelt och inkluderas i lönespecifikationen, som nås säkert med BankID. All lönehantering sker tryggt, korrekt och i full överensstämmelse med GDPR.
Enkel hantering av semester, frånvaro och avvikelser
Effektivisera din personalhantering med vårt heltäckande lönesystem. Hantera avvikelser, semester, VAB och sjukdom enkelt och automatiskt. Bolageriets intuitiva semesterprogram räknar ut semesterdagar och integrerar alla avvikelser direkt i lönehanteringen. Du får full kontroll över personalens frånvaro och en felfri löneutbetalning – allt samlat i ett system.
Korrekt skattehantering – alltid i tid
Efter varje lönekörning hanterar vi hela skatteprocessen åt dig. Vi sköter inbetalning av arbetsgivaravgifter och skatt, samt rapporterar direkt till Skatteverket. Med vår tjänst får du en enkel och trygg skattehantering utan krångel. Vi tar hand om administrationen så att du kan fokusera på verksamheten – allt sker korrekt och i tid.
Säkra och lättillgängliga lönespecifikationer
Alla lönespecifikationer lagras säkert enligt GDPR och nås enkelt via BankID. Dina anställda får trygg och personlig åtkomst till sina löneuppgifter, och du slipper administrationen.
Snabb och korrekt hantering av utlägg
Med vår automatiserade utläggshantering rapporterar anställda enkelt sina utlägg. Allt inkluderas i löneutbetalningen och återbetalas snabbt och korrekt – utan risk för fel eller missade utbetalningar.
Enskild firma? Slipp skatteoron
Driver du enskild firma? Med Bolageriet behöver du aldrig oroa dig för hur mycket du kan ta ut i vinst. Vårt system reserverar automatiskt rätt skatt, vilket gör att du undviker oväntade ekonomiska överraskningar. Fokusera på att växa ditt företag medan vi säkerställer att du alltid tar ut rätt belopp.

Fakturering
Med några enkla knapptryck i vårt system skapar du din faktura. Sedan tar vi hand om resten! Vi ser till att fakturan skickas till kund, att den blir betald i tid och att pengarna kommer in på ditt konto. Självklart kan du fakturera till utlandet och välja rot- och rutavdrag samt omvänd byggmoms. Enkelt, eller hur?
Automatiska betalningspåminnelser
Stressigt att hålla reda på att fakturor betalas i tid? Vi löser det! Bolageriet skickar ut eventuella påminnelser och ser till att du får betalt. Om betalningen uteblir skickas en påminnelse. Med vår tjänst får kunden en påminnelse efter fyra dagar och ytterligare en efter 10 dagar. Innan ärendet överlämnas till inkasso. Enkelt och bekymmerfritt för dig!
Få fakturan betald direkt – utan väntetid
Få betalt direkt och undvik huvudvärk! Bolageriet köper din faktura så att du slipper ligga ute med pengar. Tjänsten är synnerligen värdefull om du snabbt behöver få in medel för att exempelvis investera eller betala leverantörer. (Särskilda villkor gäller).

Vi sköter ROT- och RUT-hanteringen åt dig
Skapa fakturan – vi hanterar ROT- och RUT-rapporteringen till Skatteverket. Allt sköts korrekt och i tid, så att du slipper fel och kan fokusera på att driva ditt företag.
Spara tid vid fakturering av produkter och tjänster
Registrera dina produkter och tjänster i systemet en gång, så slipper du fylla i samma uppgifter vid varje fakturering. Med några enkla klick skapas varje faktura snabbt och korrekt med rätt antal, pris och moms.
Periodisering direkt vid faktureringen
Periodisera intäkter och kostnader direkt när du fakturerar. Systemet placerar allt i rätt period automatiskt, så att du har full kontroll utan extra administration.

Betalningar
Bolageriet gör det lika enkelt som smidigt att ta emot fakturor digitalt. Be dina leverantörer mejla direkt till oss och slipp oroa dig för att missa betalningar. Vi erbjuder även tjänster som att hantera din vanliga post, tidigare- och senarelägga betalningar. Låt oss ta hand om hela fakturahanteringen.
Slipp hantera företagsposten
Ställ om din företagsadress till Bolageriet så tar vi hand om all inkommande post. Du slipper lägga tid på att öppna, sortera och hantera brev – en vanlig administrativ tidstjuv för många bolag.
Missa ingen betalning – låt fakturorna gå direkt till oss
Genom att fakturor från dina leverantörer skickas direkt till Bolageriet kan du – och vi – enkelt hålla koll på dina kostnader och säkerställa att allt registreras korrekt och betalas i tid. Med Bolageriet får du en optimerad process som förbättrar din ekonomiska översikt och effektiviserar din verksamhet.
Kvittohantering
I Bolageriets tjänst lämnas inget åt slumpen. Du laddar enkelt upp kvitton genom att fota dem med mobilen och lägga in dem i systemet. Med hjälp av AI tolkas dina kvitton som registrerar datum, belopp och föreslår vad det är för kostnad. Du behöver bara kontrollera att uppgifterna stämmer.
Automatisk registrering av kvitton
Dina kvitton registreras automatiskt med rätt datum, belopp och kostnadskategori. Du verifierar uppgifterna snabbt och vi sköter resten. Det sparar tid, minskar risken för fel och förenklar företagets ekonomi.
Fota och ladda upp kvitton direkt
Fota eller ladda upp kvitton direkt i appen. Alla utgifter registreras löpande och du slipper risken att kvitton försvinner. Full överblick över företagets kostnader – samlat i ett och samma system.
Vilka transaktioner som saknas
Bolageriets system, till skillnad från många andra, stämmer automatiskt av dina konton fyra gånger per dygn. Transaktioner utan underlag flaggas och du ombeds följa upp dem direkt i tjänsten. Missa aldrig ett kvitto igen!

Manuell kontroll
Inte ens AI är felfritt när det kommer till att tolka kvitton, men det är inget du behöver oroa dig för. Om tjänsten inte förstår kostnaden, eller om kvittot är otydligt, hör vi av oss med frågor - manuellt. Alla dina kvitton granskas av systemet och våra redovisningsexperter för att säkerställa att allt stämmer. På så sätt förbises inga kvitton och alla kostnader hanteras korrekt.
Rådgivningen
Personlig rådgivning eller direkta data-drivna insikter? Hos oss får du båda – anpassat efter ditt företags behov.
Personlig rådgivning
Hos oss får du professionell rådgivning inom redovisning och bokföring av våra erfarna experter – alltid anpassat efter ditt företag och dina behov.
Smarta svar – dygnet runt
I chatten kan du få hjälp dygnet runt – med smarta och personligt anpassade svar baserat på din bokföring och företagsdata.
Årsredovisningar och bokslut
Hos Bolageriet ingår årsredovisning och all löpande redovisning i månadsavgiften, vilket ger dig en komplett ekonomitjänst utan dolda kostnader. Vi tar hand om hela bokföringen året runt och ser till att din årsredovisning upprättas korrekt och i tid. Är du enskild näringsidkare? Då ingår även att vi gör klart NE-bilagan till din privata deklaration, så att du slipper krångel och kan vara säker på att allt är rätt ifyllt. Med Bolageriet får du en helhetslösning för din ekonomi, där allt ingår till ett fast pris, vilket gör det enkelt och tryggt att driva ditt företag.
Årsredovisning
Årsredovisningen kan kännas som ett berg att bestiga, men hos Bolageriet ingår den som en del av din månadsavgift. Vi sköter all bokföring löpande och ser till att årsredovisningen blir korrekt och levereras i tid, så att du kan känna dig trygg med att allt är under kontroll. Med Bolageriet får du en klar och kostnadseffektiv lösning där alla redovisningstjänster ingår.
NE-bilaga
När året är slut ser Bolageriet till att din NE-bilaga är korrekt ifylld och redo för din privata deklaration. Som enskild näringsidkare kan du slappna av, eftersom vi tar hand om hela processen och säkerställer att alla uppgifter stämmer. Med vår hjälp slipper du stress och krångel vid deklarationstider och kan vara säker på att din deklaration lämnas in i tid och på rätt sätt. Låt Bolageriet göra din NE-bilaga – vi hanterar allt åt dig!
Skatteverket
Undvik stressen med Skatteverket och låt Bolageriet hantera dina skatter och kontakter. Vår redovisningstjänst säkerställer att moms, arbetsgivaravgifter och andra skatter betalas korrekt och i tid, så att du kan fokusera på dina kunder och affärer. Genom integrationen med Skatteverkets API erbjuder vi en pålitlig och tillgänglig lösning som fungerar dygnet runt, året om. Bolageriet kontrollerar ditt skattekonto automatiskt var tredje dag. Vi erbjuder en smidig skattehantering som minskar risken för fel och ger dig trygghet i din verksamhet.
Vi synkar skattekontot – du slipper hålla koll
Ditt skattekonto bokförs automatiskt via Skatteverkets API. Alla transaktioner registreras korrekt och i realtid, så att bokföringen alltid är uppdaterad utan risk för fel. Du slipper manuellt arbete och kan känna dig trygg med att allt stämmer.
Vi sköter alla skatter – tryggt och korrekt
Bolageriet gör skattehanteringen enkel genom att erbjuda en helhetslösning för betalning och redovisning av alla dina skatter. Vi tar hand om moms, arbetsgivaravgifter, preliminärskatt, slutlig skatt och mer. Att driva företag är utmanande nog utan att behöva tänka på risken för fel och förseningar. Dessutom hjälper vi dig med inkomstdeklarationen, så att du kan vara trygg med att allt är i ordning inför Skatteverket.
Integrationer/ Bankkopplingar
Bolageriet erbjuder en avancerad redovisningstjänst med sömlösa integrationer som effektiviserar din ekonomi. Genom kopplingar till banker hämtas alla transaktioner direkt, vilket ger dig en kontinuerligt uppdaterad översikt av företagets finansiella läge. Bolageriet integreras även med Skatteverket för full koll på skattekontot. Som Shopify-partner ser vi till att dina ordrar bokförs automatiskt, vilket eliminerar manuell hantering och sparar tid.
Automatisk hämtning från din bank
Bolageriet erbjuder en direktkoppling till din företagsbank. Med vår automatiserade lösning hämtas transaktioner löpande, vilket ger både dig och systemet full översikt över konton och affärer. Varje gång du använder företagskortet dyker köpet automatiskt upp i tjänsten. Bankintegrationen sparar tid, minimerar risken för missar och ser till att dina företagsdata hanteras tryggt och effektivt.
Integrerad med Skatteverket
Med Bolageriets automatiska integration med Skatteverket får du full koll på ditt skattekonto. Systemet uppdaterar din skatteinformation i realtid, vilket gör att du alltid har korrekt och aktuell information. Slipp stressen över skattehantering och låt Bolageriet hålla reda på ditt skattekonto åt dig.
Automatisk bokföring av din Shopify-butik
Som Shopify-partner är vi den perfekta parhästen för dig som e-handlare. Dina beställningar, betalningar och returer bokförs automatiskt och i realtid, vilket sparar tid och eliminerar risken för manuella fel. På så sätt har du en ständigt uppdaterad och korrekt bild av din e-handels finanser. Slipp tidskrävande administration – låt Bolageriet hantera din Shopify-bokföring!
Rapporter
Med Bolageriets digitala tjänst får du full insyn i hur ditt företag mår och går – i realtid. Vår plattform erbjuder både detaljerade grafer och traditionella balans- och resultatrapporter, så att du kan följa din verksamhets utveckling på det sätt som passar dig bäst. Har du flera projekt samtidigt? Märk enkelt upp intäkter och kostnader för specifika projekt och ta fram skräddarsydda rapporter som ger dig en klar överblick. Dessutom kan du ställa frågor direkt till vår AI-modell för att analysera resultatet och få värdefulla tips på hur du kan utveckla din verksamhet. Med Bolageriet får du inte bara en bokföringstjänst, utan en komplett digital lösning för att driva och växa ditt företag.
Projektredovisning
En populär tjänst hos Bolageriet är projektbaserade rapporter som håller isär intäkter och kostnader för varje specifikt projekt. Detta ger dig en klar och detaljerad överblick över hur varje projekt presterar, så att du kan fatta informerade beslut och optimera din verksamhet. Håll koll på alla dina projekt på ett smidigt sätt och få full kontroll över ekonomin med vår rapporteringsfunktion. Projektredovisning som den bör vara!
Virtuella rådgivare
Med Bolageriets virtuella rådgivare kan du ställa frågor om ditt företags utveckling och potential och få skräddarsydda rekommendationer för din verksamhet. Med en kombination av AI och personlig service får du det bästa av två världar – insikter i ditt företags resultat och tips på hur du kan utveckla din verksamhet. Testa! Vår AI är fantastisk, om vi får säga det själva.
